opdrachtgevers
De juiste vastgoedprofessional op de juiste plek, maar hoe dan? Aandacht is ons magische ingrediënt.
De arbeidsmarkt is bijkans net zo overspannen als de woningmarkt. Dat zal iedere vastgoedprofessional zoals jij beamen. Sinds 2012 hebben wij het antwoord op dit vraagstuk en helpen wij werkgevers in het vastgoed aan geschikte collega’s.
Voor wie bemiddelen wij?
Onze eerste stelregel: als wij er zelf niet willen werken, gaan we ook niet werven. Klinkt hard, maar is wel duidelijk. Wij werken graag voor mensgerichte werkgevers in het commercieel en maatschappelijk vastgoed. Organisaties die investeren in de ontwikkeling van hun medewerkers en oprecht meedenken bij persoonlijke omstandigheden die veel impact hebben. Zijn jouw werknemers meer dan een personeelsnummer? Dan zijn wij jouw dienstverlener.
Concreet zijn onze opdrachtgevers beleggers, vastgoedmanagers, woningcorporaties, vastgoedgebruikers, onderwijsinstellingen, projectontwikkelaars, zorgorganisaties, overheid of adviesbureaus. Wij vullen vaste en interim vacatures op HBO en WO niveau in. Wij vullen vacatures in met alle nodige toeters en bellen qua marketing, of juist achter de schermen headhuntend in volledige discretie.
Het magische ingrediënt
Aandacht. En dat is natuurlijk supersimpel gezegd. Wij zijn er voor alle gemakkelijke én ongemakkelijke vragen. Daarmee zetten wij de vacature optimaal op papier en op de foto.
Dat papier geloof je wel maar die foto kan vast wat extra toelichting gebruiken. Iedere werkgever vindt zichzelf dynamisch, modern en flexibel. Maar wat ís dat? Hoe weet ik aan de hand van een tekst of ik als kandidaat bij jou pas? En daar komen de foto’s in beeld. Jennifer maakt foto’s van jouw kantoor en huidig team. Zo krijgen potentiële collega’s meteen een gevoel of ze zich daar wel of niet tussen zien staan. Want die stralende website vol met stockfoto’s zegt niks over de werkelijke sfeer op de werkvloer.
Duidelijkheid
In onze vacatureteksten zijn we zo duidelijk mogelijk. Salarisindicatie en andere arbeidsvoorwaarden, laten we daar vooral geen raadplaatje van maken. Niemand gaat zijn huidige baan opgeven voor iets wat “heel misschien wel beter betaalt” dan de huidige baan. Zeker als jouw bedrijf niet gebonden is aan een CAO, is openheid van zaken heel belangrijk.
Ook de wensen voor de werkervaring of opleiding van de kandidaten omschrijven we zo concreet mogelijk. En dan niet 28 onmogelijke eisen, maar een paar duidelijke indicatoren. Hetzelfde geldt uiteraard voor de uit te voeren werkzaamheden. Wees concreet over de interessante en misschien wat-minder-boeiende componenten van de functie.
Exclusiviteit
Onze aanpak is bijzonder doeltreffend, maar ook tijdrovend. Om al onze opdrachtgevers optimaal van dienst te zijn vullen we maximaal 6 vacatures tegelijkertijd in. Ook werken we alleen op basis van exclusiviteit. Daardoor kunnen wij werven met jouw bedrijfsnaam in plaats van “de vastgoedorganisatie in de regio Amsterdam”, dat werkt toch echt altijd beter!
En wat kost dat?
Bij de invulling van een vaste vacature ziet de vergoeding voor onze dienstverlening er als volgt uit: Je betaalt een startfee en bij succesvolle invulling volgt de factuur voor de eindfee na afronding van de proeftijd van de kandidaat. Uiteraard bieden we een garantieregeling mocht de bemiddeling binnen 12 weken toch niet succesvol blijken.
En hoe die fee wordt opgesteld? De rekensom begint met 22% van het bruto jaarsalaris. Het bedrag wat daar uitkomt verhogen of verlagen we tot een rond bedrag afhankelijk van de complexiteit van de functie. Een kwart van dit bedrag vormt de startfee en het restant de eindfee. In een persoonlijk gesprek reken we je het sommetje met alle plezier voor!
Voor interim posities gaan we uit van het verwachte aantal uren wat de interimmer bij jou komt maken. Dit aantal vermenigvuldigen met €10,- exclusief BTW en dat is de fee. Deze brengen we in rekening na start van de kandidaat. En wat dan als je de opdracht tot Sint Juttemis verlengd? Dan wensen we jullie alle liefde en succes van de wereld toe, maar van ons hoef je geen factuur meer te verwachten. Fijn toch?
Maar hoe vinden jullie ze dan wel?!
Dat vragen wij ons ook weleens af… grapje. Met een vastgoednetwerk wat gestart is in 2007 kennen wij een heleboel mensen, dat helpt. Maar bovenal een gelikte marketingcampagne en LinkedIn Recruiter, dat zijn de geheimen van deze smid. Wij selecteren potentieel interessante kandidaten en gaan deze een-voor-een persoonlijk benaderen. Zoals eerder vermeld zeer tijdsintensief, maar absoluut efficiënt. En als we een interessante kandidaat aan de haak hebben is het tijd voor het liefdevol fileren.
We nemen uitgebreid de tijd voor een persoonlijk gesprek met de kandidaat. Bij voorkeur spreekt Margriet persoonlijk af. Een live gesprek geeft toch altijd meer informatie dan een online beeldbelgesprek. In het gesprek worden alle ambities, talenten, wensen en angsten van de kandidaat besproken. Uiteraard komen ook de arbeidsvoorwaarden uitgebreid aan bod. Daarbij kijken we altijd verder dan alleen het salaris en opzegtermijn. Als opdrachtgever wil je het complete plaatje en dat bieden we dan ook.
Zie je: aandacht is ons magische ingrediënt.
Over MHWS
MHWS is het werving & selectiebureau in de vastgoedbranche. Klein, maar zeker niet bescheiden. Professioneel en uitgesproken. Wij geven opdrachtgevers, kandidaten en vacatures de persoonlijke aandacht die ze verdienen.
Leer ons beter kennen